nabruslich.cz

Inline stezky, trasy a akce na bruslích

Inline trasy

Antispam:6 krát deset =

Spolupracujeme

inline-brusle.cz
Kolečkové brusle a komplet příslušenství na kamenné prodejně a e-shopu.

Inline stezky

E-Shop

KošíkKošík je prázdný

Tipy na bruslení v BVP Ralsko II. - Ploužnice / Skelná Huť

14.07.2009 21:15 I Admin

Minulý týden jsem se vydal prozkoumat do BVP Ralsko další trasu, o které sice již dlouho vím, ale na bruslích ani na kole jsem ji zatím kromě pár počátečních metrů, celou nejel. Volné odpoledne a krásné počasí k napravení této chyby jen vybízelo.K této trase jsou dvě hlavní přístupové cesty, jedna z hlavní silnice Mnichovo Hradiště – Mimoň a druhá přímo z obce Ploužnice. Pokud s sebou budete mít i méně zdatné jedince, doporučuji raději tu druhou příjezdovou cestu, neboť zde jsou dvě možnosti tra

K této trase jsou dvě hlavní přístupové cesty, jedna z hlavní silnice Mnichovo Hradiště – Mimoň a druhá přímo z obce Ploužnice. Pokud s sebou budete mít i méně zdatné jedince, doporučuji raději tu druhou příjezdovou cestu, neboť zde jsou dvě možnosti tras. Jedna kratší, kilometrová podle břehu Ploužnického rybníka (inline trasa je zde) a druhá náročnější, které se týká náš dnešní článek. Při cestě od Mn.Hradiště odbočíte v Ralsku vpravo směr Ploužnice a na další větší křižovatce opět vpravo až do bývalého vojenského městečka. Po pravé straně minete nově otevřenou restauraci a na křižovatce na konci obce jedete rovně až k parkovišti. Dobrá silnice ale začíná již u zmíněné restaurace, klidně auto nechte tam.
Místní cyklostezky spravují VLS (Vojenské lesy a statky) a jejich síť stále rozšiřují. Pro zajištění bezpečnosti a zamezení provozu civilních automobilů je každá taková stezka uzavřena branou. Podobně jako tato. První metry za závorou pojedete po rovině s pěkným hladkým asfaltem (ten je celou cestu) podél Ploužnického rybníka. Brzy však začne mírné stoupání, na asfaltu je bohužel v těchto místech po deštích naplaveno značné množství kamínků – varování pro cestu zpět z kopce. Po vystoupání se dostanete na náhorní planinu, paseku, odkud je pěkný výhled na kopec Ralsko.
Další část cesty je rovinatá bez nečistot na trase. Po několika stech metrech začíná cesta klesat a vy budete muset poprvé použít nějakou z brzdných technik, není to ale zatím nic strašného. Ten pravý sešup teprve přijde, přiznám, že jsem tady zažil celkem horké chvíle, tím spíš, když jsem si nahoře na kopci uvědomil že mám chrániče pouze na dlaních:-) Raději to z kopce moc nepouštějte i zde jsou pak místa s kamínky, které se mohou nepříjemně připlést do koleček. GPSka mi ukazuje přes 5 kilometrů a já vidím civilizaci, už po cestě jsem tušil, že mně silnička přivede až na Skelnou Huť. Na této lesní samotě sídlí VLS divize Mimoň, najdete zde mj. altánky pro případ deště a velké asfaltové parkoviště. Na místě se pořádají také různé lesnické dny, soutěže dřevorubců atp., měla by zde být též možnost ubytování v jedné z chalup. Ze Skelné Huti dále k hlavní silnici vede silnička již trochu širší a můžete zde potkat již nějaké auto. U hlavní silnice GPS naměřila téměř 6 kilometrů. Díky prudšímu klesání ke Skelné Huti je zpáteční cesta náročnější.
Celkově se mi trať velmi líbila, kvůli adrenalinovějšímu sjezdu v závěru je však vhodná pro pokročilejší bruslaře (nebo si vzít boty do baťůžku a ten prudší úsek přejít pěšky…).

Pokud vás zajímá historie BVP Ralsko, kde najdete spoustu informací o vojenské historii těchto míst, k čemu jednotlivé objekty sloužily atp. doporučujeme ke studii tyto zdroje:

Hodnotilo 0 uživatelů

Pro uložení hodnocení 5 je potřeba jej ještě potvrdit
Navštívené inline trasy Počet přečtení: 32699

Jméno:

E-mail:

Komentář:

Antispam: 9 krát deset =

Vložil: neregistrovaný uživatel (anton)
Je to přesně tak jak popisuješ,včera jsme to vyzkoušeli,ale je to fakt v některých místech dost o hubu.Sjet se to dá,ale je to dost nebezpečné kvůli cyklistům,kteří rádi jezdí vedle sebe a za zatáčkou nejsou vidět a to by pak byl pěkný držkopád.Místy je na stezce dost štěrku a potkali jsme tam v plné jízdě nákladní auto,které vezlo náklad dřeva,není pak kam uhnout.A ještě jedna věc,místní obyvatelka nás varovala,ať neparkujeme na parkovišti u závory,protože tam vykrádají auta.Je to pro zlodějíčky ráj,bruslaři odjedou a oni vědí,že se jen tak nevrátí a mohou loupit.Dokonce tam již nějaké auto ukradli.A v motorestu Blízalka jehož je dočasným nájemcem Němec,jsme nedostali odpoledne jídlo poněvadž ho měl již vyprodané,prý toho moc nevaří,protože je málo turistů a musel by to vyhodit!!Prima služby.
24.08.2009

Související trasy

5-10 kmStezkaKopcePříroda

Ploužnice - Skelná Huť

Hodnotilo 0 uživatelů

Délka trasy: 5.518 km, Okres: Česká Lípa l Navigovat do bodu A l Navigovat do bodu B
Trasa v BVP Ralsko. Nastoupit na ní je možno pouze na začátku a na konci, tedy v obci Ploužnice (parkoviště) a ve Skelné Huti (parkoviště) - přístup z hlavního tahu na Mimoň. Trasa vhodná pro zkušené bruslaře. Pro začátečníky vhodné pouze úseky na začátku a na konci. Místy nebezpečné sjezdy a po deštích kamínky. Asfalt perfektní! Více v samostatném článku (na mapce je prostřední část kvůli hustému lesu zaznačena nepřesně - více v článku s GPS)
Vložil: jiripazout, 07.07.2009 l Zobrazeno: 47523 x

Soubory k trase

Přidat soubory k trase

Jméno:

E-mail:

Komentář:

Antispam: 8 krát deset =

Vložil: neregistrovaný uživatel (Michal)
Ahoj Jirko. tak to jsi mě dostal. Prakticky jistě jsem jel po 241ce, která měla na té křižovatce lepší asfalt a ke všemu odtamtud jeli cyklisti. Tak jsem se ani nepodíval na vytištěnou mapku. Raybník jsem měl samozřejmě po levé ruce. Když jsem se zpětně díval do mapy a hledal ten mostek na letecké mapě (a nenašel), tak mi taky bylo divné, že jsem vůbec jel víceméně rovně, zatímco ta tvá trasa se docela kroutí. Ale já toto zase tak moc neřeším, trasy na ježdění už jsem hledal leckde, vrátit se můžu vždycky. Hlavně že je dobrý asfalt a přiměřené kopce. Jen musím dávat bacha na prudký sjezd - když nevím, co je dole, tak tam nejedu, resp. řádně brzdím. Jinak proti kopcům nic nemám, pokud se dá dole dobře dojet. Člověku to dá zabrat, když jede nahoru a aspoň se zadejchá. Takže vlastně moje výtka není na místě a beru ji zpět. Prostě jsem měl být opatrnější, resp. předvídavější.
21.07.2013
Vložil: neregistrovaný uživatel (nabruslich.cz)
jinak ta stezka byla popsána podrobně i tady: http://mnichovo-hradiste.nabruslich.cz/index.php?clanek_id=46&Tipy-na-brusleni-v-BVP-Ralsko-II.---Plouznice-/-Skelna-Hut a nic se tam o můstku také nepsalo, takže v té době tam určitě nebyl:-( Prozkoumáme podrobněji až pojedeme bruslit na Kuřívody.
19.07.2013
Ahoj Michale! No nic moc tedy! Kde přesně máš na mysli ten mostek? Dal bych krk za to, že v době zakládání trasy tam žádný můstek nebyl. Vím jaké máš na mysli, těch je po celém prostoru plno, ale vždy oddělují židlovskou oboru od okolí a tou oborou v době zadávání této trasy stezka nevedla. Je možné, že se něco změnilo, v tom případě jsi to otestoval a patří ti díky ostatních bruslařů a tvých patálií je nám líto. Můžeš to popsat prosím podrobněji? Začal jsi u rybníka, tak jak je naznačeno na mapce a jel jsi rovně a nebo jsi se dal doleva po hrázi rybníka, pak vpravo podél rybníka? Tam mostek opravdu je - trasa přes něj tady ale není zaznačena žádná (na webu je to tato trasa: http://trasy.nabruslich.cz/?lokalita=4&id_trasa=19&Plouznicky-rybnik ale ta končí právě u toho můstku). Teď jsem si vzal ještě k ruce mapu Ralsko 1:25000, kde jsou vyznačeny hranice obory... nejel jsi náhodou od toho rybníka rovně? Nikde v tom textu nepíšeš o stoupání, je potřeba, tak jak je v mapce vyznačeno, kousek za začátkem odbočit vpravo a pak je to rovnou do kopečka. Je to 5 let co jsem tam byl... mohlo se ale ledacos změnit. Napiš ještě detail. Díky moc!
Vložil: neregistrovaný uživatel (Michal)
Tak jsem na trasu vyrazil z Ploužnice a výborně se tam parkovalo před hospůdkou, která je trochu stranou od silnice. Nikde žádné auto, ale po chvíli jsem si všiml odstavených kol za hrazením vedle baráku. Dalo se odtamtud snadno vyrazit po slušném asfaltu, který se po pár desítkách metrů ještě zlepšil - začátek perfektní. Po objetí zavřené závory se to dalo krásně rozjet, byť jako na potvoru jely oproti mně chvíli po sobě 2 auta. Tím ovšem pohoda skončila, protože za chvíli jsem se přiblížil k mostku, u kterého jsem neodhalil, že to je pěkný chyták. Ten den dopoledne jsem objel jiné trasy a přejel jsem několik dřevěných mostků, tak mi nedošlo, že toto je jiná kategorie - cattleguard! A ještě pěkně dlouhý. Aby bylo jasno pro ty, co v okolí Ralska ještě nejezdili: je to můstek z příčných tyčí s mezerami, které znemožní zvěři, hlavně dobytku, můstek přejít. Osobně jsem vyzkoušel, že se ani nedá přejet na bruslích :-) Což mi bylo jasné, jak jsem se přiblížil na cca 3 metry, byť jsem trochu zpomalil - ovšem to už se nedalo zabrzdit. Takže jsem zkusil hodit parakotoul, ale nedorotoval jsem ho, takže mi ruplo v místech, kde bývá klíční kost, a bylo po ježdění. Byla to docela rána, takže jsem se chvilku sbíral a pak mi nezbylo než dojet zpátky k autu, nasednout a odjet do nemocnice. Jistěže jsem si vyčítal, že jsem nebyl opatrnější, ale jsem zvyklý jezdit přes přejezdy a přeskočil jsem již leccos, ale celý asi 3 metry dlouhý můstek (který ostatně z dálky vypadal jen jako plechový) bych v té nepříliš velké rychlosti opravdu nepřeskočil. A za týden jsem chtěl jet na závod na Lužická jezera... Takže Jirko, mohl jsi o tom můstku aspoň napsat do popisu :-(
19.07.2013
Vložil: neregistrovaný uživatel (Jimi)
Jel sem tudle stesku tak do půlky a moc se to nedalo, ze začátku samý stoupání a vlastně to furt stoupalo, nedojel sem to ani protože cestou zpět bych si akorát rozbil hubu. Není to zrovna pro rekreační jízdu nebo začátečníky. Možná i zkušenější by měli pěkný problémy.
21.03.2012
Vložil: neregistrovaný uživatel (Jirka)
Jsem zvědav na vaše názory na tuto trasu:)
12.07.2009

Blogy uživatelů

IN LINE v Barceloně
Matěj Lukáš, 17.01.2019 18:35
Hola bruslaři,pokud plánujete cestu do Barcelony nezapomente si vzít brusle sebou,stojí to za to.Barcelona je krásné město a ceny letenek jsou taky dobré.Nejlépe se dá bruslit podél pláže Barceloneta a na cyklostezskách hlavních dopravních tepen:Diagonal,Meridiana,Gran via corts catalanes nebo Paral-lel.Zde je několik tipu,které jsem osobně vyzkoušel.DIAGONAL nejdelší ulice ve městě začátek na ko...
Celý článek

Nabruslich.cz na Facebooku

Vyhledávání

Titulní fotografie
Vstoupit do galerie

Nepřehlédněte!

Databáze inline stezek Nevíte kam vyrazit na brusle? Navštivte naši databázi inline stezek

Nejnovější trasy

Vážská cyklomagistrála úsek Nemšová - Piešťany(51.4 km) / Trenčín
Čermná - Vlčice(1.9 km) / Trutnov
Lupěné - Hněvkov(2.97 km) / Šumperk
Litovel - Rozvadovice(2.39 km) / Olomouc
Litovel - Střelice(3.76 km) / Olomouc

Inline-stezky.eu na Facebooku

Poslední komentáře

Okolo Hamryzu a dále přes Nemilany k dálniční estakádě (asfaltová cyklostezka) >>> Loni (2023) je v délce asi 100m od začátku městské části Olomouc-Nemilany směrem k př ...
15.03.2024
Inline ovál kolem piknikové louky Podbořany >>> O víkendu nemá smysl sem chodit si zajezdit. Po dráze se prochází lidé se psy navolno ...
03.03.2024
Brocken >>> Zadarmo to není a radost to udělá, ale masakr to asi taky není :-) Cesta nahoru se ne ...
17.12.2023
Poruba-Třebovice-Martinov-Poruba >>> Trasa je pro inline naprosto nevhodná. Kromě zámkové dlažby jsou zde chuťovky jako př ...
28.11.2023
Asfaltová cesta ISTEBNA (PL) >>> Já na této cestě pravidelně potkávám kamiony svážející dřevo z ČR do pily v Istebné. ...