nabruslich.cz

nabruslich.cz

Inline stezky, trasy a akce na bruslích

 

Inline trasy

Mapa inline tras

Našli jste zde chybu?

Váš e-mail

Zpráva *

Odeslat na *


Antispam:4 krát deset =

Spolupracujeme

inline-brusle.cz
Kolečkové brusle a komplet příslušenství na kamenné prodejně a e-shopu.

Inline stezky

E-Shop

KošíkKošík je prázdný

Chcete brusle do kabelky? Kupte si nafukovací!

14.04.2022 10:30 I Admin

Ahoj přátelé. Tak tenhle titulek není vůbec apríl, ale právě realizovaný, zdánlivě bláznivý, startup z Brna. Ten zahájil svou crowfundingovou kampaň na portále HitHit a nevede si vůbec špatně. Níže Vám přinášíme rozhovor s tvůrci vznikajícího produktu nafukovacích bruslí Last Miles. Dříve než ale dáme autorům slovo, dovolte pár prvních pocitů naší redakce.

První zmínku jsme zachytili před pár dny na FB skupině pražských bruslařů a následně v další velké bruslařské skupině Inline bruslení. Naše počáteční reakce byla asi dost podobná jako u mnoha sledujících, a to vysmátý smajlík a pohled do kalendáře, zda je ještě stále prvního dubna. Nebylo. Jednou z hlavních osob vznikajícího startupu je Tibor Kučera a ten do diskuze vnesl řadu argumentů a trpělivě vnímal názory ostatních a představil svůj produkt. Pokračování dále v článku.

3_276_1649887713_lm-gymsack.jpg
Skládací/nafukovací brusle Last Miles

Jak stojí v titulku - brusle jsou opravdu nafukovací a to celá jejich botičková část, která je vlastně návlekem s pevnou podrážkou a integrovaným rámem. Návlek nasadíte přímo na své boty. Kompresor s baterií po stisku tlačítka na rámu botičku sám nafoukne tak, že pevně obepne vaši nohu/botu, které se už z principu dobře přízpůsobí. Je použit speciální, odolný materiál, používaný záchranáři např. pro fixaci zlomenin. To by mělo zajišťovat dostatečnou pevnost, tuhost při jízdě. Je to ale zároveň hlavní obavou všech, kteří tento produkt neměli na noze a nevěřícně kroutí hlavou. Nicméně tým Last Miles připravil pár ukázkových videí a zdá se, že jízda na bruslích je vcelku stejná jako na normálních bruslích. Celé je to tedy de facto velké jako rám běžných bruslí + kolečka a maličká patní brzda, zbytek sbalíte, srolujete. Takže Last Miles se opravdu vejdou do aktovky. 

Velikost 3 koleček je limitována rozměrem 80 mm. To byl ještě před pár lety běžný rozměr fitness modelů, zde problém nevidíme. Pokud tedy brusle budou technicky použitelné, tak hlavním hendikepem je design, ten v tuto chvíli příliš líbivý není. Pokud by ale časem vznikla vícebarevná provedení s různými motivy, potiskem, který opticky rozbije velkou plochu brusle, tak by se mohla i tato stránka vyřešit. Pak je tady citlivá otázka ceny, tu určitým způsobem může nastínit již kampaň na HitHitu. Držme tedy týmu nadšenců palce, aby se jim podařilo skloubit všechny náročné požadavky zákazníka a cena mohla být opodstatněná.

3_276_1649887713_lm-brainstorm.jpg
Skládací/nafukovací brusle Last Miles

Ptáte se pro koho vlastně Last Miles jsou? Nahradí to moje inline brusle? S tím bychom určitě nepočítali a ani to není smysl těchto bruslí. Co ale zřejmě nahradit mohou jsou sharovaná kola nebo koloběžky ve městech. A to s tou výhodou, že návlek kdekoli sundáte a zase nasadíte, takže problémem nebude MHD, ani třeba odskočení si na oběd z práce nebo odpolední nákup. Zkrátka Last Miles, poslední míle, žádné velké cestování a ježdění, ale praktický přepravní prostředek. A právě v tom tady u nás v redakci nabruslich.cz vidíme přínos a proto se změnil náš prvotní pohled na plánovaný produkt.

Kampaň můžete podpořit na portálu HitHit: https://www.hithit.com/cs/project/10933/last-miles-uzij-si-jizdu-na-inlajnech-kdekoliv-a-kdykoliv

Během následujících týdnů by se sem k nám také mohl dostat testovací model, pak bychom popsali opravdu reálnou zkušenost o použitelnosti nového produktu bez marketingového obalu. Těšit se pak můžete určitě i na video na našem youtube kanále nabruslich.cz.

A níže v článku již přinášíme rozhovor s týmem autorů Last Miles, v němž se dočtete mnoho zajímavého.

Co vás k nápadu skládacích bruslí přivedlo?

Tibor Kučera: Důvodů, bylo víc. Asi mnoho lidí vnímá zvyšující se trend osobní individuální přepravy po městě, tvz micromobility, který můžeme vidět čím dál víc i u nás, ať už jde o různé sdílené koloběžky, kola nebo jiné inovativní prostředky jako jsou různé jednokolky, elektrické longboardy a podobně

Z vlastní zkušenosti jsme ale viděli, že většina těchto osobních dopravních prostředků se velmi těžko kombinuje s jízdou MHD nebo chůzí, vzhledem k jejich velkým rozměrům a váze. Sdílené dopravní prostředky zase nejsou dostupné všude, kde by je člověk potřeboval.

Inline Bruslení je zároveň jednou z mých nejoblíbenějších aktivit, ale člověk velmi brzy zjistí, že pro každodenní využití nejsou vůbec praktické - například v momentě když je potřebuje rychle sundat a nazout boty, nebo si je chce vzít sebou aby se projel cestou do školy či práce.

Přišlo nám tedy, že kompaktní brusle by mohly být velmi vhodným doplňkem k současným řešením, který zároveň odstraňuje některé z hlavních výzev, které lidi využívající tyto prostředky řeší.

3_276_1649887713_schema-lm.jpg
Skládací/nafukovací brusle Last Miles

Říkáte, že na trhu nic podobného není?

Tibor Kučera: Popravdě sami jsme byli překvapení, že jsme žádné podobné řešení neobjevili. Upřímně sám jsem nejdříve neměl ambici se do vývoje Last Miles pouštět a chtěl jsem si skládací brusle jednoduše koupit. Když jsem zjistil, že nic podobného na trhu není, začal jsem přemýšlet o tom, že by mohl být dobrý nápad tuto díru na trhu využít.

Není to ale samozřejmě tak, že by nebylo na co navazovat. Existuje celá řada různých originálních přístupů k inline bruslím - ať už jde o kolečka zabudovaná přímo v botě  nebo třeba u nás dříve populární “kačenky” - brusle (ať už kolečkové nebo klasické na led), které se nasazující přímo na botu pomocí řemínků. Žádné z těchto řešení ale nesplňuje to, co je pro jejich častější a jednodušší využití zásadní - stejný jízdní komfort a vlastnosti jako klasické inline brusle, možnost rychle je nasadit přímo na jakoukoliv botu a složené přenášet v běžném batohu nebo tašce.

Jakým způsobem tedy Last Miles fungují?

Filip Obritzhauser: Největší výzva pro zmenšení rozměru klasických inline bruslí je zajištění dostatečné podpory kotníku při jízdě. Last Miles proto využívají speciální návlek, který se před jízdou nafoukne vzduchem a nohu v botě pevně zafixuje. Podobné řešení využívají například záchranáři, kteří pomoci nafukovacích dlah fixují končetiny zraněných při jejich převozu. Velkou výhodou tohoto způsobu je, že ve složeném tvaru návlek nezabírá téměř žádné místo a zůstává pouze rám s kolečky. Tím jsme dosáhli dostatečně kompaktních rozměrů, aby se Last Miles vešly téměř kamkoli.

Děláte si vše sami? Kdo s vámi na výrobě spolupracuje?

Filip Obritzhauser: Určitě ne, na vývoji bruslí spolupracujeme s celou řadou odborníků, ať už jde například o studenty a vedoucí ateliéru Design obuvi Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, kteří nám pomáhají se střihem a návrhem návleku, firmou specializující se právě na výrobu zdravotnických pomůcek nebo odborníky na 3D tisk, který v rámci prototypování využíváme.

To vše by nebylo možné bez finanční podpory, kterou jsme získali v rámci grantu Prototypuj a ověřuj, který poskytuje město Brno ve spolupráci s Jihomoravským  inovačním centrem (JIC), jehož zástupci s námi po celou dobu projekt konzultují a poskytují nám podporu v oblastech, kde potřebujeme.

Co máte s bruslemi nyní v plánu?

Tibor Kučera: Po měsících vývoje a testování máme nyní plně funkční prototyp, který se nyní chystáme lidem představit skrze crowdfundingovou kampaň. S pomocí podporovatelů bychom potom chtěli pořídit potřebné vybavení, abychom brusle mohli začít vyrábět.

3_276_1649887713_schema-lm.jpg

Skládací/nafukovací brusle Last Miles

3_276_1649887713_lm-nafouknute-na-noze.jpg

Skládací/nafukovací brusle Last Miles

3_276_1649887713_lm-logo-detail.jpg

Skládací/nafukovací brusle Last Miles

3_276_1649887713_lm-gymsack.jpg

Skládací/nafukovací brusle Last Miles

3_276_1649887713_lm-brainstorm.jpg

Skládací/nafukovací brusle Last Miles

3_276_1649887713_all-colours.jpg

Skládací/nafukovací brusle Last Miles

3_276_1649887713_all-colours-side.jpg

Skládací/nafukovací brusle Last Miles

 
Hodnotilo 0 uživatelů

Pro uložení hodnocení 1 je potřeba jej ještě potvrdit
Vybavení na brusle Počet přečtení: 5581

Jméno:

E-mail:

Komentář:


Antispam: 2 krát deset =

Blogy uživatelů

IN LINE v Barceloně
Matěj Lukáš, 17.01.2019 18:35
Hola bruslaři,pokud plánujete cestu do Barcelony nezapomente si vzít brusle sebou,stojí to za to.Barcelona je krásné město a ceny letenek jsou taky dobré.Nejlépe se dá bruslit podél pláže Barceloneta a na cyklostezskách hlavních dopravních tepen:Diagonal,Meridiana,Gran via corts catalanes nebo Paral-lel.Zde je několik tipu,které jsem osobně vyzkoušel.DIAGONAL nejdelší ulice ve městě začátek na ko...
Celý článek

Nabruslich.cz na Facebooku

 

Vyhledávání

Titulní fotografie
Vstoupit do galerie

Nepřehlédněte!

Databáze inline stezek Nevíte kam vyrazit na brusle? Navštivte naši databázi inline stezek

Nejnovější trasy

Vážská cyklomagistrála úsek Nemšová - Piešťany(51.4 km) / Trenčín
Čermná - Vlčice(1.9 km) / Trutnov
Lupěné - Hněvkov(2.97 km) / Šumperk
Litovel - Rozvadovice(2.39 km) / Olomouc
Litovel - Střelice(3.76 km) / Olomouc

Inline-stezky.eu na Facebooku

 

Poslední komentáře

Okolo Hamryzu a dále přes Nemilany k dálniční estakádě (asfaltová cyklostezka) >>> Loni (2023) je v délce asi 100m od začátku městské části Olomouc-Nemilany směrem k př ...
15.03.2024
Inline ovál kolem piknikové louky Podbořany >>> O víkendu nemá smysl sem chodit si zajezdit. Po dráze se prochází lidé se psy navolno ...
03.03.2024
Brocken >>> Zadarmo to není a radost to udělá, ale masakr to asi taky není :-) Cesta nahoru se ne ...
17.12.2023
Poruba-Třebovice-Martinov-Poruba >>> Trasa je pro inline naprosto nevhodná. Kromě zámkové dlažby jsou zde chuťovky jako př ...
28.11.2023
Asfaltová cesta ISTEBNA (PL) >>> Já na této cestě pravidelně potkávám kamiony svážející dřevo z ČR do pily v Istebné. ...
27.10.2023
Plné zobrazení I Mobilní verze

(c) nabruslich.cz 2024

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.O cookies Rozumím