nabruslich.cz

nabruslich.cz

Inline stezky, trasy a akce na bruslích

 

Inline trasy

Mapa inline tras

Našli jste zde chybu?

Váš e-mail

Zpráva *

Odeslat na *


Antispam:5 krát deset =

Spolupracujeme

inline-brusle.cz
Kolečkové brusle a komplet příslušenství na kamenné prodejně a e-shopu.

Inline stezky

E-Shop

KošíkKošík je prázdný

Hráli jsme kličkovanou...

19.08.2014 22:27 I Admin

Těmito slovy začíná známý hit od nestárnoucího Dalibora Jandy. Ovšem tentokrát má nadpis poněkud jiný podtext a ve svém finále i mírně bolestivý. Inline stezek je v České republice stále ukrutně málo. Na našem webu sice registrujeme téměř 500 inline tras vhodných k bruslení, ale ono to nijak vysoké číslo není. Ne všechny z tras jsou zároveň stezky - i když těch je nejvíce a ne všechny stezky mají rozumné parametry, aby se na ně vyplatilo vypravit. A tak ve finále najdeme celou řadu měst a obcí,

Těmito slovy začíná známý hit od nestárnoucího Dalibora Jandy. Ovšem tentokrát má nadpis poněkud jiný podtext a ve svém finále i mírně bolestivý. Inline stezek je v České republice stále ukrutně málo. Na našem webu sice registrujeme téměř 500 inline tras vhodných k bruslení, ale ono to nijak vysoké číslo není. Ne všechny z tras jsou zároveň stezky - i když těch je nejvíce a ne všechny stezky mají rozumné parametry, aby se na ně vyplatilo vypravit. A tak ve finále najdeme celou řadu měst a obcí, kde je prostě pro bruslaře problém někam v dostupné vzdálenosti na brusle vyrazit. Tu a tam nová stezka vznikne – jenže, často za její tvorbou stojí nezkušený projektant a ještě nezkušenější investor, kteří se v průběhu plánování investičního záměru se zkušenými bruslaři ani neporadili. Vlastně ono často se ani s bruslařemi není potřeba radit, protože čistokrevných bruslařských stezek, tedy bez přítomnosti cyklistů a pěších, by člověk napočítal snad na prstech jedné ruky. Zkrátka bruslařské zájmy stále nejsou prioritou. Takže když už něco vznikne, musíme se o to všichni dělit. Nechceš se dělit, nebruslíš, nebo jsi vyhnán do provozu mezi auta.

Máme cyklostezku a na ní všechny její uživatele. Vezmeme-li v úvahu ten nejideálnější případ, budou na stezce jen bruslaři. Ale teď se dostáváme k podstatě tohoto článku – není bruslař jako bruslař. Jeden s bruslemi začíná, jiný má na nich za deset let nalítáno tisíce kilometrů. Zkušenosti se různí, různí se jejich rychlost, obratnost a i inteligence. A všichni jsme limitováni od stolu naprojektovaným výplodem člověka, který třeba na bruslích v životě nestál a tak je schopný udělat dráhu, stezku, okruh, jehož šíře jen stěží překračuje metr a půl. Pro koho takovou stezku vlastně plánuje? Nebo proč ji vlastně plánuje? Vyčerpají se dotace, všichni potřební vlci se nažerou a výsledek.... Ale není to jen o šířce – dočkáte se i překážkové dráhy s retardéry, plastických dělících čar na čistokrevných inline stezkách atp.

Když už nám ale částečně osvícené, ale poněkud nedotažené myšlenky autorů stezek nadělily takový prostor,  musíme se o něj umět podělit.

Vyžadována je od všech účastníků maximální ohleduplnost, předvídavost. Vždy platí, že pomalejší jezdec se vyhýbá rychleji jedoucímu jezdci, neměl by jej ohrozit svým nečekaným úhybným manévrem a podobně rychle jedoucí jezdec by o sobě měl dát vědět.. Je potřeba uhýbat vpravo, tak jak to většinou zkušenější a rychlejší jezdec očekává. Jako jsme zvyklí jezdit na kole nebo autem jezdíme i na stezce vpravo a je-li vyznačen směr jízdy nejezdí se v protisměru. Bohužel ačkoli velkému počtu bruslařů jsou tato základní pravidla jasná, stále se najde určité procento lidí, kteří tato pravidla ignorují. V tu chvíli se stezka, která byla postavena z peněz nás všech resp. pro nás všechny stává opravdu problematickou. Tito jedinci ji degradují definitivně a nějaký karambol je na obzoru. Většina jezdců, kteří si chtějí zajezdit sportovněji, rychleji, se snaží vybrat si méně frekventovanou dobu, aby takovým konfliktům předcházeli. Ale v noci s čelovkami to už opravdu není žádná zábava! A nejsou to rychlí jezdci, kdo omezují nebo ohrožují.

Asi je jasné, že takovýhle karambol máme v čerstvé paměti, a že právě ten nás inspiroval k těmto řádkům. "Jedu na stezce, rychlý rovný úsek, už tam mám v uplynulých dvaceti minutách najeto nějakých skoro 10 km, všichni by o mně měli vědět ale najednou přede mnou jeden pomalejší bruslař uhne vpravo a druhý vedle něj uhne sekundu přede mnou vlevo. A protože jsem to já kdo byl ohleduplný, volím stopu v trávě a následuje bolestivý pád na asfalt… a ti kdo to způsobili se jen zasmáli a jeli dál… Ale ano - jako na silnici, vždy je to chyba toho kdo nedobrzdil. Odpovědnosti za svůj silniční lišej se nevzdávám a všem rychlým jezdcům doporučuji, křičte a zvoňte, dávejte o sobě hlasitě vědět – to by měl být zase váš dobrý zvyk (bohužel – řada nedomyšlených stezek to vyžaduje:-( )"

 
Hodnotilo 0 uživatelů

Pro uložení hodnocení 1 je potřeba jej ještě potvrdit
Navštívené inline trasy Počet přečtení: 11785

Jméno:

E-mail:

Komentář:


Antispam: 1 krát deset =

Vložil: neregistrovaný uživatel (Marek Valmez)
Mluvíte mi z duše, admine:-) U nás se stále bude vymýšlet vymyšlené. Místo, aby se inspirovali třeba Německem, které je v tomto ohledu o moooc let dál a navázali na vše dobré a přidal své dobré (třeba značení), razíme metodu vlastních chyb a kopanců. Když jsem jel v červnu cyklostezku z Hranic do Přerova, narazil jsem na ty plastové dělící prostřední čáry. A hned za nimi byl právě dodělaný nový úsek, který podle vyjádření www.cyklostezkabečva.cz plně propojil Hranice z Přerovem. Snažil jsem se ihned kontaktovat investora, aby aspoň na ten nový úsek nemalovali či nestříkali nic. Odpověď byla zábavná a zcela podtrhla vaše slova o kompetentnosti investorů a projektantů, kteří osobně na cyklostezkách zřejmě ani na kole natož na bruslích pravidelně (!) nejezdí. Tož, jsem zvědavý, co tam nakonec nastříkali. Možná ten plastický nástřik má za úkol vzbudit cyklisty, kteří usnou za řídítky:-) Bruslení zdar. Marek
22.08.2014

Blogy uživatelů

IN LINE v Barceloně
Matěj Lukáš, 17.01.2019 18:35
Hola bruslaři,pokud plánujete cestu do Barcelony nezapomente si vzít brusle sebou,stojí to za to.Barcelona je krásné město a ceny letenek jsou taky dobré.Nejlépe se dá bruslit podél pláže Barceloneta a na cyklostezskách hlavních dopravních tepen:Diagonal,Meridiana,Gran via corts catalanes nebo Paral-lel.Zde je několik tipu,které jsem osobně vyzkoušel.DIAGONAL nejdelší ulice ve městě začátek na ko...
Celý článek

Nabruslich.cz na Facebooku

 

Vyhledávání

Titulní fotografie
Vstoupit do galerie

Nepřehlédněte!

Databáze inline stezek Nevíte kam vyrazit na brusle? Navštivte naši databázi inline stezek

Nejnovější trasy

Vážská cyklomagistrála úsek Nemšová - Piešťany(51.4 km) / Trenčín
Čermná - Vlčice(1.9 km) / Trutnov
Lupěné - Hněvkov(2.97 km) / Šumperk
Litovel - Rozvadovice(2.39 km) / Olomouc
Litovel - Střelice(3.76 km) / Olomouc

Inline-stezky.eu na Facebooku

 

Poslední komentáře

Okolo Hamryzu a dále přes Nemilany k dálniční estakádě (asfaltová cyklostezka) >>> Loni (2023) je v délce asi 100m od začátku městské části Olomouc-Nemilany směrem k př ...
15.03.2024
Inline ovál kolem piknikové louky Podbořany >>> O víkendu nemá smysl sem chodit si zajezdit. Po dráze se prochází lidé se psy navolno ...
03.03.2024
Brocken >>> Zadarmo to není a radost to udělá, ale masakr to asi taky není :-) Cesta nahoru se ne ...
17.12.2023
Poruba-Třebovice-Martinov-Poruba >>> Trasa je pro inline naprosto nevhodná. Kromě zámkové dlažby jsou zde chuťovky jako př ...
28.11.2023
Asfaltová cesta ISTEBNA (PL) >>> Já na této cestě pravidelně potkávám kamiony svážející dřevo z ČR do pily v Istebné. ...
27.10.2023
Plné zobrazení I Mobilní verze

(c) nabruslich.cz 2024

Tento web využívá cookies. Jeho používáním s tím vyjadřujete souhlas.O cookies Rozumím