Kolečkové brusle a komplet příslušenství na kamenné prodejně a e-shopu.
V dnešním článku si povíme něco o nebezpečných situacích, které nás mohou při projížďce na inline bruslích potkat. Nejedná se o kompletní výčet, jen to co známe z vlastní zkušenosti a co nás na stezce občas potkalo. První část článku jste si mohli přečít začátkem týdne, nyní tedy pokračování.
Mokrý asfalt
Jestli už jezdíte delší dobu, určitě jste jeli někdy po mokrém asfaltu, jestli s bruslemi teprve začínáte, dejte si pozor. Ať už se jedná o jízdu v dešti nebo o nečekané mokré fleky neuschlého asfaltu, efekt je podobný. Kolečka vám při odrazu nejpíše nebudou držet a vy se můžete pěkně rozplácnout – hlavně když to nečekáte. Nebezpečně klouzavé jsou také mokré bílé dělící čáry na stezce nebo silnici.
Rada: Eliminovat riziko můžete například zakoupením sady tzv.mokrých koleček – jsou vyrobeny z materiálu, který má lepší přilnavost k vlhkému povrchu. Ne vždy to ale funguje a tak je lepší za mokra raději nejezdit.
Kořeny nadzvedávající asfalt
Nekvalitně udělaná inline stezka nebo starší stezky často trpí prorůstajícími kořeny. Dojde k nadzvednutí, případně i prasknutí povrchu. Jízda po takovém místě není nic moc příjemného. Na bruslích vás to pěkně roztancuje.
Rada: Projeďte si stezku vždy nejprve pomalu, abyste zjistili v jakém je stavu a kde na vás čeká jaká nástraha. Je to lepší, než odjet domů s odřeným kolenem.
Poruchy asfaltu – díry, praskliny, záplaty z měkkého asfaltu
Najetí do díry nebo do praskliny mají dost často za následek pád a asi se tomu ani nikdo nemůže divit. Co je však jobovka jsou záplaty z na slunci tekoucího asfaltu. Všimli jsme si, že na některých stezkách mají ve zvyku podélné praskliny opravovat právě tímto způsobem. Pokud je takto ošetřených prasklin hodně, stezka se pomalu stává nepoužitelnou.
Šišky, větvičky, kamínky a další nečistoty na stezce.
Bohužel jak je u nás zvykem, často se stezka postaví a pak zůstane napospas svému osudu. Setkání i s maličkým kamínkem může skončit pádem. Rozhodně to chce koukat na cestu a včas zareagovat.
Roštové přejezdy, kanály a koleje.
Roštový přejezd to je už libůstka pro fajnšmekry. Vyprávět by nám o tom mohl například náš čtenář Michal. Ten poznal roštový přejezd v oboře Židlov v Ralsku a zjistil, že se ani s kolečky 110 mm přejet nedá. Pády to jsou opravdu nebezpečné, protože roštový přejezd je fakt masivní překážka. S kanálem jsme se zatím nesetkali, ale najet do žebrování rovnoběžného se směrem jízdy musí být rovněž zajímavá zkušenost a prověrka vašich kostí. Proto je dobré např. při hromadné večerní jízdě městem vždy zvedat ruku, že na nás číhá v silnici takovéhle překvapení.
Sjezd, příčné kanály, prahy, zpomalovací pruhy
Sjezd z kopce v kombinaci se všemi předešlými riziky v podstatě jen násobí jejich nebezpečnost eventuálně následky. Pokud nevíte, co vás během sjezdu čeká, jeďte maximálně obezřetně a mějte rychlost vždy pod kontrolou. Příčné odvodňovací kanálky nejsou na pěkných asfaltkách se sjezdem zase tak výjimečné, jak by se mohlo zdát.
Rada: Jízda z kopce je samo o sobě dost nebezpečná. Nejste-li si jisti, že dokážete ukočírovat zvyšující se rychlost vhodnou technickou zpomalení, raději se z kopce vůbec nepouštějte, tím spíše, nevíte-li co vás v následujících metrech čeká. Když už zarputile odoláváte chráničům a helmě při jízdě po rovině, z kopce je určitě mějte vždy na sobě – tedy pokud vás nedoprovází kamarád s lékarničkou:-)
Ve zkratce techniky brždění při sjezdu: klasicky patní brzdičkou, Tčkem (jedna noha kolmo ke směru jízdy, brzdí se kolečky), slalom, improvizované Včko (jako na lyžích – účinnost i realizace komplikovaná), jízda jednou nohou po travnaté krajnici atd. Jízda ve stabilizované poloze - pokrčená kolena a ruce opírající se o ně.
Podpořte náš web likem na facebooku a získávejte pravidelně čerstvé informace z inline stezek, inline akcí v regionech, komentujte, sdílejte:-) Stačí kliknout dole.
Kontakty nabruslich.cz
FB skupina: Inline stezky, FB stránka: nabruslich.cz, Youtube: nabruslich TV
e-maily: info@nabruslich.cz, admin@nabruslich.cz, reklama@nabruslich.cz, eshop@nabruslich.cz
(c) nabruslich.cz 2024